Populaire blogs
Schrijftips social media

Mensen die graag schrijven zijn er genoeg. De nieuwe media heeft eraan bijgedragen dat het tegenwoordig heel eenvoudi...

lees meer
Weblog

Schrijven over je hobby of werk is voor mensen vaak al een hobby op zich. Het mooie van de nieuwe technologie is dat ...

lees meer
Wiki's

We hebben allemaal wel eens gehoord van Wikipedia: een website waar je zelf informatie kan toevoegen en verwijderen. ...

lees meer

Cross Media Publishing

Elk jaar rond de kerst vraagt 3FM in samenwerking met het rode kruis aandacht voor een stille ramp. Drie dj's sluiten zich op in het glazen huis, jij kunt non-stop een nummer bij hen aanvragen en in ruil daarvoor schenk je geld. Op de website kunnen eigen initiatieven aangemeld worden en muzikanten kunnen een demo achterlaten. Hoe heb jij die 3FM-actie vernomen? Via Facebook, TV, Twitter of hoorde je het toevallig? En heb je er met anderen over gecommuniceerd via een tweetje of heb je zelf geld gesponsord?

Cross media communicatie

3FM Serious request is een typisch voorbeeld van crossmediale communicatie: we maken gebruik van meerdere media om te communiceren over één idee. Dat is op zich niets nieuws, dat wordt al gedaan sinds we in staat zijn om verhalen te vertellen. Vroeger werd het verhaal via een rotstekening, een dans of gewoon mondeling overgebracht. De laatste jaren zijn daar wel wat communicatiemogelijkheden bijgekomen zoals de TV, de radio, maar ook social media. Via deze wegen kan het publiek ook reageren op jouw 'oproep' en ontstaat er een interactie.

Cross media publishing

Cross Media Publishing sluit hier nauw op aan. Bij deze manier van publiceren wordt ook gebruik gemaakt van verschillende soorten media om een boodschap over te brengen, zoals een folder, een reclame op tv en een mobiele app. Door middel van verschillende media, wil je het publiek bekend maken met één boodschap en op die manier overstijg je de grenzen van de media.

Wil jij reclame maken of een boodschap maken door verschillende media in te zetten? Of wil je nog nadenken over een goed mediaconcept? Neem dan zeker eens geheel vrijblijvend contact met ons op en wij denken graag met je mee!