Populaire blogs
Nieuwsbrieven

Veel mensen vragen zich af of het verzenden van een nieuwsbrief wel zin heeft. Zitten klanten wel te wachten op zo...

lees meer
Systeemoplossingen op maat

Door alle online uitgeefmogelijkheden houden lezers er ook verschillende wensen op na. De een wil het liefst ingelich...

lees meer
Schrijftips social media

Mensen die graag schrijven zijn er genoeg. De nieuwe media heeft eraan bijgedragen dat het tegenwoordig heel eenvoudi...

lees meer

Advertenties

In de reclame wordt vaak gebruik gemaakt van advertenties. Een advertentie is een publicatie die bedoeld is om de lezer te verleiden tot het kopen van een product of deelname aan een actie. Maar dat gaat vaak niet zonder slag of stoot. Of een advertentie ook echt werkt, hangt af van een heleboel factoren die vooraf niet te voorspellen zijn. Als adverteerder heb je eigenlijk maar twee zaken zelf in de hand en dat is wat je de mensen presenteert: vorm en inhoud. Daarnaast hangt de vorm natuurlijk ook af van het medium waarop je adverteerd. Een statische papieren advertentie heeft een ander effect dan een dynamisch vorm gegeven advertentie via een social media platform als Facebook of Instagram. Met beide vormen hebben wij een grote ervaring opgebouwd, waarbij social media adverteren de laatste jaren natuurlijk enorm is gegroeit. Bekijk daarom voorals eens de mogelijkheden van adverteren via social media en vraag eventueel direct een offerte via de SEO Marktplaats aan. Geen ander medium dan social media geeft de mogelijkheid zo specifiek op een doelgroep te adverteren. De succesgraad is met social media adverteren altijd een stuk groter.

Advertentie maken?

Bedenk vooraf goed wat de functie van je advertentie gaat worden. Wil je naamsbekendheid of wil je dat mensen daadwerkelijk iets gaan kopen? Pas daar de advertentie op aan en hieronder volgen enkele regels die je kunnen helpen om een advertentie succesvol te maken.

– Eenduidig: Kies één hoofdboodschap en laat onbelangrijke details achterwege.
– Compact: Houd het kort. Hoe meer elementen, hoe minder aandacht voor elk element.
– Herhaling: De kracht van reclame zit vooral in herhaling, dus herhaal je boodschap.  
– Creativiteit: probeer creatief en verrassend te zijn met je banners. Daarmee val je op. Er zijn handige tools zoals Canva die je kunnen helpen met het maken van goede banners. Lees deze review van Canva (https://www.gratisbanners.nl/blog/canva/) om de mogelijkheden van dit gratis programma te zien. Canva kan daarnaast ook professioneel gebruikt worden met een betaalde versie die nog veel meer mogelijkheden geeft.
– Verleid: Trek aandacht met een aantrekkelijke titel.

Deze tips gelden voor zowel de vorm als de inhoud. Natuurlijk heb je met deze tips niet vanzelfsprekend een goede advertentie. Er komt nog zoveel meer bij kijken en hulp van een ervaringsdeskundige is absoluut geen overbodige luxe. Tegenwoordig zijn er zoveel mogelijkheden om een advertentie aantrekkelijk te maken, dat je als leek niet direct meer weet wat het beste is. Misschien moet je die advertentie maar laten schieten en mooie reclamespot opnemen?